جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • خدمات
    • مشاوره سئو
    • سئو سایت پزشکی
    • طراحی سایت فروشگاهی
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
آژانس دیجیتال مارکتینگ نباتک
  • خانه
  • خدمات
    • مشاوره سئو
    • سئو سایت پزشکی
    • طراحی سایت فروشگاهی
  • تماس با ما
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید

وبلاگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ نباتکاخباردسته‌بندی نشدهالگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

21 اسفند 1398
ارسال شده توسط sa.jafari90@gmail.com
دسته‌بندی نشده

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست

وقتی الگوریتم پنگوئن گوگل در سال 2012 وارد وب شد،تبدیل به کابوس خیلی از سایت های اسپم شد. خیلی از سایت های اسپم از نتایج گوگل حذف شدند. دیگر لینک سازی مثل قبل به سادگی جواب نمی داد و حتی لینک سازی برای سایت ها نتایج عکس می داد. چون الگوریتم پنگوئن مثل الگوریتم پاندا جز آن دسته از الگوریتم های گوگل هستند که در هسته گوگل برای نمایش سایت ها (core search algorithm) اثر می گذارند.

در خود بلاگ رسمی گوگل این مطلب آمده است. در لینک زیر می توانید این مطلب را کامل بخوانید.

https://webmasters.googleblog.com/2016/09/penguin-is-now-part-of-our-core.html

فلسفه الگوریتم پنگوئن گوگل

ماجرا از این قرار بود که یکی از متخصصین گوگل به نام لری پیج در دهه 90، روش “پیج رنک” page rank google را برای بررسی اعتبار سایت ها پیشنهاد داد. منطقی هم است، سایتی که لینک ها و بک لینک های بیشتری دارد، مطمئنا سایتی کامل تر خواهد بود. اما مشکل این جا بود، که وب مسترا و سئوکاران با استفاده از روش های مصنوعی و روش های سئو کلاه سیاه Black hat Seo سعی در افزایش اعتبار برای سایت ها کردند. خرید بک لینک ها و گرفتن بک لینک از سایت های مختلف باعث شد، که گوگل برای جلوگیری از این روش های کلاه سیاه الگوریتم پنگوئن را ارائه بدهد.

الگوریتم پنگوئن گوگل، رتبه بندی سایت ها را تغییر داد و دیگر بعد از آن وب مستران و سئوکاران مثل گذشته با خیال راحت نتوانستند برای سایت ها لینک سازی کنند، چون ممکن است سایت آن ها از نتایج حذف شود. این قضیه حتی بدتر هم شد در الگوریتم پنگوئن 4

آپدیت های الگوریتم پنگوئن گوگل

از موقعی که الگوریتم پنگوئن گوگل وارد وب شد تا همین امروز، این الگوریتم 7 آپدیت اصلی داشت، که روند تاثیر گذاری آن ها بر روی نتایج سایت ها به این صورت است که هر کدام باعث جابه جایی درصدی از نتایج Serp شدند.

  • الگوریتم پنگوئن 1 –  24 آوریل 2012  (تاثیر تقریبا 3.1% روی سرچ ها)
  • الگوریتم پنگوئن  1.1-  26 می 2012 ( تاثیر کمتر 0.1% روی سرچ ها )
  • الگوریتم پنگوئن  1.2-  5 اکتبر 2012  (تاثیر تقریبا 0.1% درصدی روی سرچ ها)
  • الگوریتم پنگوئن  2.0-  22 می 2013  (تاثیر تقریبا 2.3% درصدی روی سرچ ها)
  • الگوریتم پنگوئن  2.1-  4 اکتبر 2013 (تاثیر تقریبا 1% درصدی روی سرچ ها)
  • الگوریتم پنگوئن  3.0-  17 اکتبر 2014 (تاثیر تقریبا 1% درصدی روی سرچ ها)
  • الگوریتم پنگوئن  4.0 –  23 سپتامبر 2016 (تاثیرگذاری در لحظه real-time)

اما  آخرین آپدیت الگوریتم پنگوئن گوگل تفاوتی با بقیه داشت. دیگر در این آپدیت تاثیرگذاری الگوریتم گوگل به صورت لحظه ای بر روی سرچ ها اثر می گذارد. به دلیل این پیوستگی تغییرات روی نتایج گوگل، دیگر نمی توان درصدی به این آپدیت اختصاص داد، چون مدام در حال تغییر نتایج سایت ها در صفحات مختلف گوگل است.

به نقل از بلاگ رسمی گوگل، در آخرین آپدیت الگوریتم پنگوئن ( پنگوئن 4) بررسی سایت ها به صورت لایو و لحظه ای می باشد.

penguin-algorithm-real-time-nabatech

خطر پنالتی شدن سایت توسط الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن 4، آخرین الگوریتم پنگوئن است که خب در مقایسه با آپدیت های قبلی تغییرات اساسی داشته است. مثلا

  • الگوریتم پنگوئن 1، فقط و فقط صفحه اصلی سایت ها را بررسی می کرد.
  • تنها الگوریتم پنگوئن 4 است که به صورت لایو تغییرات سایت ها و لینک سازی آن ها را بررسی می کند.
  • در الگوریتم پنگوئن 4، سایت بر روی کلید واژه ها پنالتی و جریمه می شود.

جریمه گوگل پنگوئن نمی شوید اگر

می خواهید گوگل پنگوئن سایت شما را جریمه نکند، خیلی ساده است، باید دو کار را نکنید.

  • تکرار بیش از حد کلمه کلیدی Keyword stuffing
  • لینک سازی غیرطبیعی Link schemes

نحوه تشخیص بک لینک اسپم توسط الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن برای این که لینک سازی های اسپم را تشخیص دهد، راهکاری دارد. اگر لینک سازی شما در این حالت باشد، الگوریتم پنگوئن لینک سازی شما را اسپم تلقی می کند و سایت شما از طرف گوگل جریمه خواهد شد. بنابراین در لینک سازی داخلی و خارجی باید این نکات را رعایت کنید.

  • درصد لینک سازی داخلی برای انکرتکست های مختلف
  • میزان لینک سازی به صفحه اصلی سایت نسبت به دیگر صفحات داخلی سایت
  • نسبت لینک سازی خارجی به لینک سازی داخلی
  • لینک سازی در سایت های اسپم

حرف آخر

خروج از پنالتی گوگل کار سختیه واقعا! پس اگر می خواهید این اتفاق تلخ رو تجربه نکنید، در لینک سازی بسیار دقت کنید. با این که در دنیای دیجیتال مارکتینگ خیلی از کارها به سمت پیش رفته که به صورت اتومات و با حداقل زمان و انرژی انجام میشه. اما در لینک سازی این قضیه نتیجه خوبی نخواهد داشت. سعی کنید با پاسخ در فروم ها، پست مهمان، تولید محتوای وایرال ( محتوای ویروسی) برای مطالب خودتون لینک بگیرید.

بعدی الگوریتم پاندا
قبلی الگوریتم های گوگل

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • دسته‌بندی نشده
  • Popular
  • Recent
  • Comments

آژانس نباتک، ارائه کننده خدمات دیجیتال مارکتینگ – تبلیغات در گوگل – سئو – طراحی سایت – دوره های آموزشی

  • تهران ، جردن ، خیابان اسفندیار بعد از چشم پزشکی نور ساختمان نوبل طبقه دهم ، واحد100
  • 09128549022
  • info@nabatech.ir
دسترسی سریع
  • خانه
  • تماس با ما
  • دوره ها

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد شرکت ما مطلع باشید.

در خبرنامه نباتک مشترک شوید

لطفا منتظر بمانید...

ثبت نام با موفقیت انجام شد !

© 2019. نباتک
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://www.nabatech.ir/?p=2256
لیست علاقه مندی ها 0
صفحه لیست علاقه مندی را باز کنید به خرید ادامه دهید
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.